Реконструкція тексту по рядкам із порівнянням з рядками оригіналу Рукопису для сторінок від 1r до ...
за виданням "Чар-Книга 1.0: Про віру і волю"
Reconstruction of the text of Manuscript 408 (Voynich Manuscript). Line by line in comparison with the original.
Text - Ukrainian.
Порядок сторінок подано в уточненому варіанті: змінена послідовність, оскільки у редакції книги-реконструкції від 2014 р. помилково було надано так, що сторінки з позначенням V передують сторінкам із R, тобто 1v - 1r, 2v - 2r... Судячи із певних ознак, правильна послідовність порядку прочитання сторінок: 1r - 1v, 2r - 2v, 3r - 3v...
Жовтим тлом позначені проблемні місця - необхідне проведення уточнень щодо правильності визначення відповідних графем-приголосних у тексті оригіналу (через пошкоджені місця або інші особливості напису).
1r
1. [1] Цього опис і даю:/ усе те було,/ обирає/ і готує Божий/ під волю/
і під віру усе./ А путає
де-інде/ ось ту віру/ під волю якось.
2. Де у вірі
усе/ путь бере,/ у вірі усе/ те бо зріє/ і є по оте Божий,/ під вірою/ визріє/ і путі обирає,/ а
пута обирає,/ як і убий,/ у муки.
4. А де, важай,/ є уяви ото нині усе,/ у уяви оті невірою оний і виловлює ото усе./ Натягує горе,/ як Божий,/ а уявою тою і Божий/ у віру/ втягуй?
5. Де бо зире усе,/ пан бере/ і
питає Божий,/ а пуще мре/
і почує
Божий?/ [4]Ось
яке обирає убозя під усе (?[5]).
6. 5/ віка бере,/ а під се/ і під волю/ упущав усе./ Високе бери/ по унаді,[6]/ у пуці[7] уяв і Божий/ є під уяви, і як обере се,
7.
усе і
піднесе./ Під віки усі/ у уяви ті по висі/ і уяви оті по волі/ оповиє путі
усі,/ угадує і
описує/ які, убозій,/ а по вірі/ те відає.
8.
Як Божий/ підведе/ поцвілі/ підвої
якісь?/ [8]Яка,
убозій,/ віра/ є ото нова якась?
9.
5 (?)/ ось
яке, убозій,/ упущене дає Божий/ і волю дає/ пуще нову,/ а усе оте, убозій,/ під уяви під усі/
і пущає вік болі у
надії.
10. Уявить/ під уяви/ та під уяви усі/ є у уяві ото ДажБожа озій,/ у уяви оті неволі?/ Уяви ті убий,/ під уяви які убозій/ удає путнє усе,/ як Божий.
11. Підвої усі,/ путнє усе/ те у віки Божий/ пущає усе,/ пущає у віки Боже Ладо/ і питає нас./ А під уяви/ оголює, яке убозій укоє,
10. Уявить/ під уяви/ та під уяви усі/ є у уяві ото ДажБожа озій,/ у уяви оті неволі?/ Уяви ті убий,/ під уяви які убозій/ удає путнє усе,/ як Божий.
11. Підвої усі,/ путнє усе/ те у віки Божий/ пущає усе,/ пущає у віки Боже Ладо/ і питає нас./ А під уяви/ оголює, яке убозій укоє,
12.
а як убозій,/
важай,/ поваляє/
вік Божий,/ повік убозій/ є і покуси,/ у
уяви ті, убозій,/
які обере,/ і є
путі усі/ у ті віки.
13.
Як Божий/ є
під путнє усе,/ а потвори/ по вірі/ піднесе?/ А та воля/ поваляє,/ і є по волі/ та міра/ по болі?
14.
Підвої[9]/ по
волі/ по віку бий,/
то під усе/ те повіє,/ яке у вірі/ повік є Божий,/ а підвої/ ті не нова зіль.
15. Оспівує/ ото пан усе,/ а по на те, убозій,/ у піднови ще під волю/ яке вкоськає?/ Путі усі/ кобза путає се?
16. Усе ото яве/ під волю/ піднє,/ ту уяву як піднесе,/ а пуще на благо/ яке бере убозій/ і у яке, убозій,/ путь оскудіє.
17. Як побирає/ під пута Божий?/ У уяві те Боже Ор/ є пану усе/ й посіє нищим оту волю/ і путане у ладі,/ яке бо уявою натяв.
18. Під уяви ті/ по вірі/ понесе/ яке, убозій,/ і є путнє усе./ [10] А у уяви оті волі/ є яка Божа озій?
15. Оспівує/ ото пан усе,/ а по на те, убозій,/ у піднови ще під волю/ яке вкоськає?/ Путі усі/ кобза путає се?
16. Усе ото яве/ під волю/ піднє,/ ту уяву як піднесе,/ а пуще на благо/ яке бере убозій/ і у яке, убозій,/ путь оскудіє.
17. Як побирає/ під пута Божий?/ У уяві те Боже Ор/ є пану усе/ й посіє нищим оту волю/ і путане у ладі,/ яке бо уявою натяв.
18. Під уяви ті/ по вірі/ понесе/ яке, убозій,/ і є путнє усе./ [10] А у уяви оті волі/ є яка Божа озій?
19.
Пущав/ під
Божий/ підвої ті понині усі/ помалу./ Оті підвої є канони у дусі,/ піднесе/ ще усі канони се,/
а посії рве, які бере.
20. Ось оковує озій/ по волі/ як убозій/ у пута болі,/ які обирає/ і піднабере,/ а те Божий,/ яке бере,/ і піднесе,/ і пута убирає.
21. Уповаю,/ має/ те Божий./ Під уяви Божий/ яве ту волю,/ яку Божий/ оце обере./ А путає волю/ яку Божий?/ Путає волю, яка і боре усе.
22. Ось понині се/ уява та нині дає,/ а явиться/ як Божий,/ яве і тупе на усе твоє те Божий,/ а у уяви оці поваляє/ і тугу, яка пасує/ кабалі.
23. Як по нову/ під уяви якісь/ твоє піднесе,/ питаю ся?/ Уяви то/ пана усе/ у те нині усе,/ а є те нині усе,/ як і було,/ по оте у вірі.
24. Під уяву діє/ по волі,/ повить/ уповає ото усе/ і у пам’яті несе?/ [11] І є у купі Божий?
20. Ось оковує озій/ по волі/ як убозій/ у пута болі,/ які обирає/ і піднабере,/ а те Божий,/ яке бере,/ і піднесе,/ і пута убирає.
21. Уповаю,/ має/ те Божий./ Під уяви Божий/ яве ту волю,/ яку Божий/ оце обере./ А путає волю/ яку Божий?/ Путає волю, яка і боре усе.
22. Ось понині се/ уява та нині дає,/ а явиться/ як Божий,/ яве і тупе на усе твоє те Божий,/ а у уяви оці поваляє/ і тугу, яка пасує/ кабалі.
23. Як по нову/ під уяви якісь/ твоє піднесе,/ питаю ся?/ Уяви то/ пана усе/ у те нині усе,/ а є те нині усе,/ як і було,/ по оте у вірі.
24. Під уяву діє/ по волі,/ повить/ уповає ото усе/ і у пам’яті несе?/ [11] І є у купі Божий?
1v
За припущення, це є Сторінка з поділеним текстом. На прикладі першого рядка показано, як було зроблено поділ тексту через наявність певного малюнку - 1л та 1п, тобто тексту у лівому стовпчику чи правому стовпчику за рахунок "роздільної" ліній малюнку - стебло рослини. Подібним чином і всі інші рядки на цій сторінці. Тому текст реконструйовано як прочитання то у лівому стовпчику, то у правому.
Оригінал 1-го рядка стор. 1v
1л [12] Те
подаю усе,/ уповаю, як Божий/ воліє.
2л Ось ото нині усе/ побираю[13]/ і у вірі/ виписую.
3л У окови путь ся?/ Питво п’ється/ і під се.
2л Ось ото нині усе/ побираю[13]/ і у вірі/ виписую.
3л У окови путь ся?/ Питво п’ється/ і під се.
4л А яку волю/ повіє ту нову,/ як ДажБожу [14]/ як
би зіль?
2п Як повії/
і лятви[15] якісь/ уяви твої, які
бере/ по віку се.
3п Як те під нині усе/ є путі усі,/ у ті уяви ото повіки уся/ і є кабала.[16]
4п Диво пан се/ і повіє/ у ті уяви якісь.
3п Як те під нині усе/ є путі усі,/ у ті уяви ото повіки уся/ і є кабала.[16]
4п Диво пан се/ і повіє/ у ті уяви якісь.
5л Що у уяві ото має
усе,/ підмалює/ як ДажБоже,/ і пущає уяви болі.
6л Повіє те усе,/ поволі/ опутав,/ але під волю/ і є уяви ті болі.
7л Своя/ воля/ певне надає?/ А поневолює/ як воля/ опутана ся?
8л Уяви ті волі під волю/ є і та воля у ті написи,/ і по волі те усе?
9л Під віру/ уяви ті мали/ і по волі,/ а яка воля/ є те усе,/ яке обирає?
10л Ото і говорю:/ по уяві ото понесе/ як болі/ повік усе.
6л Повіє те усе,/ поволі/ опутав,/ але під волю/ і є уяви ті болі.
7л Своя/ воля/ певне надає?/ А поневолює/ як воля/ опутана ся?
8л Уяви ті волі під волю/ є і та воля у ті написи,/ і по волі те усе?
9л Під віру/ уяви ті мали/ і по волі,/ а яка воля/ є те усе,/ яке обирає?
10л Ото і говорю:/ по уяві ото понесе/ як болі/ повік усе.
5п Яке
обирає,/ понесе/ і ото має
як усе,/ уяви оті уяв у Божий/ під уяви під усі.
6п Яку волю понесе,/ повік уявою/ уловлює/ і описує/ путі усі?
7п Уся та воля/ квола,/ ковилова,/ і є уся та воля,/ яку мали/ по уяві якось.
8п По волі/ опутає волю,/ повіє якось/ і поваляє/ яке Божий.
6п Яку волю понесе,/ повік уявою/ уловлює/ і описує/ путі усі?
7п Уся та воля/ квола,/ ковилова,/ і є уся та воля,/ яку мали/ по уяві якось.
8п По волі/ опутає волю,/ повіє якось/ і поваляє/ яке Божий.
10п Діє по
уяві якось,/ а нащо
воля,/ по уяві як бере?
2r
1. [17]То усікає убозій усе/ суще по волі,/ як Божий/ є
уявою отою по болі./ Суще побажай,/ а
путь волі є у дусі.
2. Як у вірі повіряє усе,/ по
те обирає і діє?/
Під віру/ і путі усі/ є на оту уяву?
3. Свої ото у Божий/ пута несе усе./ По горю/ псує/ усе якось,/ а,
побажай,
4. під божка усе/ по
оті віки якісь/ і упущає усе/ як облуду,/
і є по уяві то Божій як?
5. Має оті уяви, повір,/ і болі/ під вік Божий,/ поволі які убий,/ усе оте і побажай,/ яке убий.
6. Удає Божий,/ а яке убозій укоє,/ як те волі/ довіряє?/ Усе ото воля
якась,/ а як по волі/ яке псує/ путі усі?
7. Під віру/ путь се,/ як Божий осяє,/ а по волі яке убий.
9. То усе, яке убозій/ під Божий/ у своє усе/ удає/
під волю,/ оце уяви які убий./ Ось те
під/ волю під нині усе,/ а яке Боже лякає ся?
10. Коли діє під уяви,/ то волю/ під нині усе/ у світ
несе,/ а у єство якесь/ диво./ По волі/
ось те усе/ є як убозій,/ і є як Божа Орія воля?
11. Досвіт се/ є по волі Божій,/ а під волю/ піднять
усе,/ як Божий,/ і путає на усе/ у ту
неволю,/ де є Божий,/ а де добожий.
12. Усе по убозій,/ кабала/ псує,/ кабалу віри/ і підбий,/ а яке і
убий?/ У владі/ Божій/ є під нині усі/
потвори?
13. Уяви ті волі/ описує/ по вірі/ і путає віру,/ а
усе вірою/ бий/ і побий./ Дає Божий/ поняти
се/ і описую те усе,/ де боліє.
14. Під уяви/ ось ті нині усі/ і понесе,/ яке є Божий/
у попиті усе.
2v
1. [19] Ті уяви, важай,/ а по ним у що і повірує,/ є уяви ото у Божий, яве
які убозій/ по вірі./ А яке ДажБоже/ є під оте усе?
2. То пугає, то упасає,/ а підімо/ під волю,/ у своє оте
по уяві/ улове нині надії/ і смуту усю?/ По уяві рає/ і
яке Божий?
3. Мету описує/ і повіряє,/ але під усе/ є по волі/ і
по уяві якось,/ оповиє яке, убозій./ А по
путі усе/ є і яке Божий?
4. Під ум/ поваляв,/ поневіряє/ по уму і яке Божий.
5.
То повіряє/
під усе,/ як Божу озій/ понять
у висі?/ А де піднесе,/ як віра/ по волі/
є як Божий?
6.
Яке міряє/ по
волі,/ повір,/ помалу/ та не мало/ описує/ по оте усе./ А яке є Божий/ у уяви оті по
вірі,/ побий?
7.
А як Божий/
повіє ото і понесе,/ своє ото на нині усе/ по уяві те ізведе?/
Понині дає,/ а у пору/ і упне Божий.
8.
Повіє те Воза[20]
піднє/ і, повір,/ поневолює/ і по волі,/ як воля віку се.
3r
1. Ото піднови де/ свої ще були,/ поволі/ і
опутає волю,/ як би зіль зла.
2. Ось по невірі,/ повір,/ є як би зіль,/ а свою оту
поб`є зіль,/ і
поб`є зло.
3. Уяви по вірі/ своє поневір’є/ поваляє,/ а яке Божий/ опутає усе.
4. Де пани усе/ по вірі/ побили,/ поб`є зіло,/ поб`є зло/ і повіє.
5. Свою ту воля/ поволі вилаєш,/ де/ поб`є зло/ і опутає волю.
6. Ось по оте Божий,/ повір,/ путає во зло/ і яве оту біль як би злу.
7. У уяви оті по волі,/ свояк Божий,/ повіє зло,/ а
під уяви злі/ і хиб
зливу.
8. Ось під невіру,/ повір,/ поволі/ і явиться/ яке бо ховає.
9. Під уяви/ 1 є віра,/ а підновлює кугу зіль/ і у уяви оті повік усі/ є воля?
10. Ось яке бере/ і поволі опутує уява зла.
11. Що поневолює/ під волю/ і дає владу,/ підневолює
під на усе.
12. Уяви ті гукає Божий/ у світ по вірі,/ а своє дає
повік бо зло/ і уяви путає усі.
13. Своє те нині усе/ у своє оте/ піднесе,/ у свої ті
віки усі своє те піднесе/ і є пану віхою се?
14. Повір,/ свояк ДажБожа,/ уяви ті нині усі/ і є своє те нині усе.
15. Ото підніме бурю уява зла,/ підбере/ віру,/ а по
вірі/ і воля падає усе/ по уяві злої,/
уяви оті повіє злі/ і віщує віри горе.
16. Уяви оті неволі/ по волі/ дає/ і поневолює/ на те
під усе/ світ нове зло,/ своя та воля,/ як Божий,/ і є диявола нині зло.
17. Де винив зло,/ явить нове зло,/ ось оте
нове якесь/ і є своя то наново
кабала/ доби злої.
18. Що поневолює у окови злі?/ Під уяви яке Божий/ свою щепе віру,/ а у свою ще волю/
і явища по волі світу усі./ І має ота
воля уяви злі.
19. Яве оте, повір,/ і волі/ поневір’я/ і свою
невіру,/ як ДажБоже/
є своя ота неволя/ і у своє удає Божий,/ а
по вірі/ і путає усе.
20. Ось по невірі/ і по волі/ яве яке Божий,/ поволі/
дає/ Божий/ явить волю у віру бо злу.
3v
1. У тьмі Божій/ є пуще горе,/ а свята мага[21]/
підіб`є/ путь волі./ Ось то уяві Божий і дає/ волю усю.
2. Як Боже якесь,/ своє ото поваляє/ і явить по миру/ витвори/ і Велеса оту волю,/ як волю/ яку бере.
3. Уяви твої злі/ повели/ під волю,/ а де нині
надії?/ Повіє зло,/ понині усе тобі зло/ є у уяви ті убозя.
4. Своє яке бере,/ по дії/ псує/ та поневолює./ Уявою
тої болі/ оковує і оре,/ по небу оре униній.
5. Ось пан бере/ уяви оті по болі/ і наново рає,/ а поборює/ і
є путь се?
6. Віру/ пан міряє/ і творе/ повіки болі усе,/ а поб`є зло?
7.
Ото по мірі/
уяву оту поб`є
зло./ Повір,/ пуще бо зло дає.
8. Ось ті посії/ є типове зло/ і, повір,/ у попит
волі/ і яве тобі.
9. Ось ото понині бере,/ у уяви ті неволі/ опутає
муками болі усе,/ повір,/ опутає усе.
10. Ум повідає,/ як гожий/ є світ під волю,/ а яке
бажає зло/ по волі/ і у уяви ті бере усе.
11. Підвої/ у підвої путь в’є/ і є путь ся,/ ото
повір,/ повіє яке Божий/ і повіє зло.
12. У уяву/ під/ повік ДажБожу/ усе оте описує/ і ото по миру/ те поб’є
злу/ дію?
13. Підбере/ під те Божий/ і світ упасе?/ Ось оті усі/
путі були/ по те усе?
14. Як у убозій/ піднеб`я зле,/ усе то і небо є зло?
4r
1. Ті уяви є кабали посії,/ по що і вік ся/
підневолює,/ і воля/ під нині усе/ смуту несе,/ яка, уважай,/ і повирує,/ і є усе ото висі?
2. Яке під віру/ є під волю,/ а під волю/ і є путі
волі?/ Під оте по усе/ побажай -/
і угадує./ А по вірі Божій/ є і у пові зло?
3. Уяви ото
по волі/ і по волі по усе/ побажай/ і є своє оте у Божий?/ Яке Божий/ є під убозій?
4. Своє оте по волі/ описує/ і ось ото усе/ є яке
Божий?/ І явить Божий/ путі усі?
5. Ще усе, яке Божий,/ у своє оте описує/ якось ото
ускосі.
6. Повір,/ є під усе ото описи,/ як усе ото понині
се.
7. Свою ото, уважай,/ путає волю,/ як гожий/ путав зло.
8. Під віру/ і є під волю,/ а під волю/ опутає усе/ і
упуще волю якось.
9. Як Божий/ у питві описує,/ ото описує/
і ту віру у Божий.
10. Уяви, які були/ під віру,/ є під усе під волю/ і
упущає Божий.
11. Своє ото поважай,/ а під нього і
риє/ своє ото усе,
12. де можий,/ а побажай,/
і понижує озій,
13. як Божий/ пута несе./
4v
1. Що по уму, важай,/ є у ті піднови,/ те по уяві усе,/ і
по уяві ще описує,/ яка воля як діє/ у
колі віку.
2. Волю/ пан усе/ описує,/ а пута усі/ є під те по
вірі,/ і підніме/ понову Русь/ по волі
якось
3. і під уяви,/ під уяву/ і побажай./ А під Божий/
яке Божий,/ є своє, як Божий,/ і уява обриває зло?
4. Своє те пасує,/ своє і питає ся./ По уяві ота
неволя,/ як Божий/ путане усе/ і по уяві
Божій.
5. Під уяви
оре/ під нині се/ не оті уяви,/ а ум ото, важай,/ піднесе,/ і своє оте поважай/ повіки убозій.
6. Ось ото повисіє/ під уяви ті посії/ пуще у віки усі?
7. Ота віра упасає,/ а піднє невіри,/ повір,/ під
уяви ті псує/ пуще усе якось.
8. Волю нині оний,/
повір,/ путає голу,/ а під уяву/ і уяви
оті віри/ путав Русі.
9. У свої уяви тьми/ є уже озій по за віхи,/ а у попити усі/ і під уяви ті усі/ є яке Божий?
10. Є уявою оте Божий/ у піднови/ і уяви оті нам як усе/ по волі/ і повіє те
нове якесь.
11. Під уяви/ ті понову рає/ і під віки усе?/ Під оте
і Божий/ у своє ото воліє, як Божий?
12. Свої тіні усі/ під уяви/ і є уяви ті неволі,/ де
те нині усе/ підбирає і побирає/ у муки усе.
13. Під віки усі/ дає/ пану віра,/ а по уяві твоє
якесь/ під вік Божий/ і своє утягує.
14. Уяви повік усі/ і описує то усе,/ а по оте і муки
усі.
5r
1. То під уяви якісь/ є оце по уяві усе,/ а по ті
уяви усі/ у уяві є Божий?/ Уявою обирає владу усю,/ по уму якось,/ як то підсії
якісь?
2. Яве пан се,/ уяву ту насіє/ у світ Божий./ Підіме/ путь уяв се/ і путане
усе/ понасіє./ Явить за живу
дію/ уяви оті
волі.
3. Своєбожий/ у уяві ото убий/ по усе,/ і яке Божий/
є у уяві ото нині оний,/ і по уяві путі усі,/ ум ото описує/ святе по уяві якось.
4. Уяви оті, убозій,/ у піднови якісь,/ і побий[22],/
де/ є по невірі,/ по уяві і путає усе.
5. Ото підсіє/ підвої якісь/ свої у Божий,/ а по волі і влада/ є під
уяви/ своя ото понову,/ як гожий/
і під ум як Божий?
6. Під уяви/ поневіряє пан усе,/ своє нині насіє і свою усю
тінь нанесе./ У свою невіру/ опутає ся,/ і підіме ото під усе/ якось?
7. Свої ото уяви нині усе,/ та нині усе/ по ним і те псує/ під уяви
якісь.
5v
1. То гоє пан віру,/ а по мірі/ усе ото понесе,/ що під віки/ по волі
дає/ повік Божий./ Ось оті уяви ізжуй/ є у яке Божий.
2. Яке поволі/ підсіє,/ по волі/ і яве ото Божий,/
які, убозій,/ є путі віри./ У пові ото дає,/ ось і повії, що є у вірі як зіль.
3. Своє оте по уяві/ і усе ото уявою оре,/ як Божий,/
а яке Божий?/ Має
ото, повір,/ як Боже Орія,/
своє,/ кугу оре, а повиорює/
окови.
4. У своє оте вірує/ і піднє надає/ у уяви оті волі./
Ось те, уважай,/ під волю є,/ як Божий?/ Путає віру/ і явить по усе ото у
Божий.
5. Підвої є ті на неволю,/ повір,/ по нову ота воля/
і уяви оті по волі,/ як Божий/ є кабала./ Поваляє/ і повіє оте Божий.
6. Уява ота воля,/ а по волі/ і яка ДажБожа віку зіль.
6r
1. [23]Це виборе/ усе/ під волю,/ а поваляє віру/ і упущає волю,/
повір,/ понять./
І
повіє що по волі,/ уява ота
поб`є зло.
2. Як Божий/ у попит се/ по вірі/ поміряє,/ то обере/
і путі усі?/ Опутає віру/ і повіє оту владу.
3. Оці уяви нині бере/ та під віру/ у пам`ять усе/ відає/ і панам
нині надає?/ У усі ті наміри/ у суті
Божий/ і є як би зло.
4. Як обирає/ по уяві дію,/ під невіру/ є по уяві путі усі,/ у уяви оті
і поб`є зло./ А усе Боже Ор/ опасає!
5. Оту бурю/ явить
можий/ під нині де?/ Ось у оту біль се/ і путає Божий/ у вік бо зла.
6. Віра/ була,/ яка Божий/ путь бає зіло./ А уяви
твої злі/ потає Божий/ і усікає Божий.
7. Яке Божий,/ свояк Божий,/ по уяві/ дає/ і по волі/
у уяві тої Божий є де?
8. Усе поваляє,/ а у путь вірує,/ що поборе/ під
нову/ путь Божий?
9. Яке бере,/ підневолює,/ а де ті Божі віки бере,/ у
уяві ото Божий/ є по вірі усе?
10. Ото по вірі/ путі нові як/ описує,/ під віру/ є
муки підні/ віку.
11. Усе поміряє/ і волею поб’є зло,/ воліє/ і у пам`ять Божий?
12. У віру/ під волю/ путав зло,/ а по вірі/ питає ся?
13. Свою путає волю,/ свояк Божий,/ і путі усі.
14. Ось під уяви/ оті Божий/ і сіє ту Божу зіль.
6v
1. То вибери усе добре, а понині то бере/ своє горе/ під віру./ Побоїща[24]
описує,/ а удає,/ пан обирає/ і поборе,/ у уяві оте описує.
2. Уяви нині дає/ і, повір,/ у попит усе/ своє на те побудує./ По нагоді/ гукає Божу озій/ та по на усе/ повіряє, побажай,
3. у свою ДажБожу/ путь усе,/ і по волі/ у уяві має по уму путь усе?/ Понять по уяві усю/ путь се/ і є
уява та волі,/ а і у дусі повідає?
4. Усе під путь ся?/ Ось ото по уму усе/ удає/
відає?/ Усе у кебі[25] якось,/ яке описує,/ яке
несе/ і має то віки усі/ у суті уяв
якось.
5. А як ДажБоже/ підіб`є/ по муки бо злі,/ у кебі злої/ витворює/ уяви
оті усі/ і як волю оковує зло.
6. Ото по віки усі/ є під уяви путі малі/ і по уяві путане
усе/ дає.
7. А усе по Віді/ і є усе по волі/ як Божій,/ і путі мали/ як волю.
8. Ось, повір,/ повіряє/ у уяви ті пан усе,/ а є своя
та уява зла.
9. І уявою не нову кабалу/ повіряє,/ а пута уяви
злої/ дає.
10. Своє те повік/ усе понабере,/ у ті покуси.
11. Лає горе,/ а і погорює,/
у уяви оті бо зла/ і путав зло якесь.
12. Ось ото повір,/ під усе/ у своє тобі зло/ є путі усі.
13. У усі віки Божий/ є путі усі/ і дає/ по вірі/ уяви
на надію/ у горі.
14. А своє творе/ по волі,/ путає волю/ і отупіє головою якось.
15. По уяві путь се,/ де/ Віда/ опасає,/ а де,/ убозій,/ є горе,
16. уява псує/ і у пута бере,/ і потаврує/ путі усі.
17. Усе є по Божу Орію,/ і путь болі,/ і путі муки бо злі/ якісь.
18. Усі оті оповиє путі воля,/ понадає/ і потаврує?
19. Уяви по волі се/ є тупа віра/ і псує,/ у яке
вірує.
20. Яке по вірі/ і по волі як обирає,/ у уяви ті волі
/ є яке Божий?
21. Ось по наміру,/ повір,/ і яве пута
бо злі.
7r
2л.
Як понині
усе/ те нове/ оре,/ під віру/ кому лихо?
3л.
Уяви пан
надає/ і понову яке Божий/ під нині сіє?
4л.
Своє те
повіє,/ а уповає/ і лове пан усе,/ яке Божий.
5л.
А має Боже
Ора/ і має ото Божий.
1п.
Піднє усе/ своє відає,/ а під нині усі/ і
пообриває посії,
2п.
як понасіює/ тупі насії,/ і уява ота псує/ пану ум
якось.
3п.
Ось ото пан і насіє/ свої ото
посії,/ є по болі які.
4п.
Ось пан усю/ ту по уму дію/ і має як
Божий.
6л.
То під волю
уяви піднесе,/ у свої ото уяви нині діє/ і є по те воля якась?
7л.
Як під уяву
усі/ путі волі,/ а помилує/
у уяви оті по волі/ яке, убозій?
8л.
Уяви то пана
усе,/ яке нині не надане,/ і по уяві ото усі/ є свої ті описи.
9л.
І свої ті
написи:/ волю/ поважай,/ по волі/ і пуще несе.
10л. Де/ є по
убозій?/ По горю/ яке Божий/ є у попит се?
6п.
Уяви оті по уяві оре/ і є по
уяві Божий?
7п.
Підіме як усе/ під волю/ і повіє
оте по усе?
8п.
Під волю/ ту нині усю/ повіє оте усе/ як, убозій,
9п.
під путь ся/ і повіє посії/ ті по віку.
7v
1. Що воля ся підсіє/ і піднесе/ ото по віки усе?/
Своє що посіє,/ у уяви ті під волю/ якісь, як Божий./ Ото під уяви
і оковує якось.
2. Повію - посію/ путі усі,/ як Божий,/ у своє те
усе?/ Попущене се,/ як у Божий/ путає волю,/ а питає усе/ патика.
3. Світ описує/ у якісь ті описи,/ а по те нині се/ і
те/ під усе,/ і те усе,/ і оте усе/ є як віра/ понині усе,/ і волю/ поновлює/
якось.
4. Пам’ятає нині оний/ і у уяві нині обирає,/ а оповідає і описує,/
яке убозій/ під уяви/ ті підсіє/ і під волю,/ яка нині не діє/ як воля.
5. Купава, як Божий, / святі посії/ понині сіє/ і є
ото понині усе.
6. У те повіряє/ є піднови які,/ у піднови як Божий/
і підіме яке
Божий?/ У уяві те підмалює
під волю/ і як ДажБоже/
у своє дає.
7. Явить під вік нині оний,/ по вірі і по невірі/ є
уяві яке Божий,/ а під ум ото пана/ і яка
воля./ А яка воля,/ є як
віра/ у Божий?
8. Своє ото нині нове/ рає/ і по уяві/ понині має
якось,/ своє оте пану усе/ і ото насіє./ А має те по вірі/ яке Божий?
9. Під уяви/ є то не нове,/ а яке Боже Орія/ по уяви
ті описує,/ як віра/ є як неволя/ якась,/
і як воля є як Божий.
8r
2л.
Ото по оте
усе/ є під/ те пану облуда/ під уяви./
3л.
По уяві яке
бере/ є під усе/ у дусі./
4л.
Своє оте у вірі,/ повір,/ по вірі/ і
є під нині усе./
5л.
Уяви ті пана
усі/ є окови,/ а рає/ пан нині се/ якось/ то усе./
6л.
Ота уява під/
на те понині уся / є твоя люта воля якась./
7л.
Повите уявою/
і те по уяві убий,/
по уяві віре/ як убозій.
1п.
Пуще воля/ є по віку се/ під усе,/ а пуцівок[28] бере/ під віру.
2п.
Явить пан/ і окови/ які описує,/ і яка убозій/ є
біль.
3п.
Повіє як Божий?/ Під уяви те і описую/ по вірі/
якось.
4п.
Яке по волі/ під надії неуку/ є по уяві оце,/ і
описую/ є яке бо зло.
5п.
Де повіє/ по те усе,/ на ту уяву і яве Божий/
Пугає ото Божий?
6п.
Під усе/ і повіє на оте усе,/ а понині має якісь/
ідеї голі.
8л.
Ото по уму нище/ під уяви, що пан
несе/ і ще понесе.
9л.
Як Божий/ є
понині усе,/ ото і наново князюй/
якось.
10л. А під уяви лає/ понову яке Божий,/ як Божий/ кум.
11л. Своє повіє як Божий/ і під уяви ото яве твої
якісь/ повії оті волі.
8п.
Уяви це пану усе,/ як під нині усе/ під уяви лякає Божий/ під віру.
9п.
Понову і путі усі/ і уяв ті піднови,/ як воля/
князя зорі охаює.
10п. Ось ото
по уяві якесь/ повите/ і є по уяві ото усе/ уявити ДажБожу озій.
12л. Потоме – потянеся!/ Під волю/ оповиє оце усе
якось?
13л. Як пану усе/ путь волі,/ по волі/ пану усі/ і ті
події?
14л. Спинися,/ тупі уяви ті описує,/ а події не усі/ то
описує.
15л. По волі/ яке описує,/ своє те бере/ і оплює.
16л. У уяві то бере/ у опуці Божий,/ а, побажай,/ і у
нулі.
17л. Де ДажБоже/ пне убозій/ і упущає волю,/ яку бере.
18л. У віру/ по уяві ті надії несе,/ а піднесе/ у уяви/
ті болі/ і поболіє.
12п. Під уяви/
пан усе/ те піднесе/ і ловко ся/ погуляє біль.
13п. Описує/
на оту уяву яке Божий,/ як волю,/ і як Божі зорі описує/ путь се.
14п. Удає пан
Божий/ і путі убозя побирає,/
а путає усе,/ яке бере.
15п. Божий!/
Понабий/ нить сю/ і побери/ погожий.
16п. Як
Божий,/ повір,/ поб`є,/ і репане[31] біль поб`є зіло.
17п. Під волю/
і є то Божий,/ а підволює/ те Божий,/ яке, убозя, і тобі зло.
8v
1. /Путає віки, а диво випитує!/ Удає волю,/ а під
волю/ є уяви оті волі?/ По волі/ віщує пану Божий,/ а уяви, що усікає Божий,/ і
дає Божий?
2. /[33]Під
пута болі/ є добре?/ Повір,/ піднє Божий/
під віру/ і посії ті упасає,/ у уяви оті і Божий/ є на оте усе.
3. /І свою якось/ опанує біль/ у
дусі/ по вірі се./ А пан бере/ під волю,/
а побажай,/ і під Божий/ як воля буде.
4. /Яке під волю/ підволює?/ У кабалу/ пан-буй/ путі обирає,/ під не болі усі,/ яке Божий/ і поборе
усе?
5. /По волі/ поваляє/ і яке обере./ Уявою отою поборе/ не оте Божий,/ а путі
волі,/ які обирає.
6. /Як Божий/ у опиті убий?/ У усі оті описи/ поносить Божий,/ а яке, убозій,/ бере?
7. /Під уяви/ і є те по волі?/ Яке обирає/ під на усе/ і путі
обирає,/ уповає ото, убозій,/ у Русі?
8. / Уявою тою і поваляє те під?/ Поваляє/ по волі,/ по волі/ і опутає Божий,/
а укоє убозій.
9. /Під волю/ горе уполює./ По
уяві те посіє,/ а по волі/ і потаврує,/ а побажай,
10. /де і поборе по усе./ Яве нині диво якесь/ та понесе,/ що описує,/ і пуще обірве зіль.
11. /А де віра, убозій?
12л.
/Що поборе/
по уяві/ равля,/ як болі/ і піднабере./
13л.
/Та повір,/
уява ота поборе/ уяви ті усі./
14л.
/Під віру/
яве ту волю/ і улове те Божий./
15л.
/У віру/ по волі/ пан оний/ пнеться?/
16л.
/Повір,/ поневір’я/ пан бере./
17л.
/Як, убозій,/ понабере/ яке Божий?
12п.
/По нині яве ото Божий,/ по болі/ є яке Божий.
13п.
/Уповає то убозій,/ та німує те усе,/ у уяви оті
віру описує/ і добути бере?
14п.
/Підволе/ ту волю/ і побере/ опутане усе,/ і ото
описує/ путь бо зла.
15п.
/Повір,/ пане-убозій,/ побирає/ понині те усе/ по
вірі/ у Русі.
9r
1. [35] У оте усе колове/ є по волі усі/ путі віри? [36]/ А
віра пану се/ є дія/ під усе/ у вік Божий/ і є добре усе?/ Під віру/ і путає ся.
2. Має ся то нині усе/ по волі,/ а усе ото є Божий,/
уява та повік уся./ Оті уяви, нове те усе,/ і явить, уважай,/ якось./ У міру/ і побажай.
3. Ото, важай,/ упущає усе,/ у свої оті віки/ явити
Божий/ і путі усі,/ ум і тьмаре/
пану се./ А питав, яке робе зло..
4. Ось під усе/ повіє та повіє,/ попутав яке під
віру/ і під Божий,/ а уяву оту бере як віру./ Ось ото і малює,/ які біси ото усі.
5. Як Божий/ повіряє/ у довірі,/ питає ся?/ По уму то гожий,/ а під волю/ і є
як під волі якусь./ У уяви ото по волі і маєта якась.
6. Що під уяви, убозій,/ у потяг Божий/ явить Боже
Оріє?/ Почуємо, яке
вірою було,/ підбере/ у дусі./ А підсії
кабали/ покосе.
7. Віра/ поволі/ посіє оті посії./ Ото по волі/ є уся
ота віра./ Свята воля/ посіє те усе./ По
віки обирає/ і Божий.
8. Святе повіє/ свої ті посії,/ а путане усе/ тому Орію Божий/ і явить
убозій як/ кабалу./ А де/ воля під уяви,
питає ся?
9. Впав у пута ся/ по уму на оту уяву усе/ і по віку усе те псує,/ де
Божий яке посіє./ Яке Божий?
10. Ось ото поборює/ у вірі Божій/ і є по те горе.
9v
1. У оці уяви, повір,/ у віщі вірує уяви якісь,/ а
вище усе/ є під вірою,/ як Божий./ Своє, що посіє і що повіє,/ є своя ця воля./ Під волю/ і упущає волю,/ як Божий.
2. У купі вірує/ у своє і Божий?/ По те Божий/ є путі
віри,/ а по волі,/ повір,/ і упущає волю/ якось./ Уяви ото усе,/ своє то Божий/ якесь.
3. Усе те несе,/ повіряє/ і є усе те Божий?/ А як
Божий/ путі осяє,/ і має
ото Божий/ у мить
сю?/ Уява нині надії/ є як Божий?
4. Суто несе ото по усе/ і є ото Божий?/ Путає віру/
у уяви оті волі,/ у уяви оті усі/ і є ота воля якась.
5. Що по вірі/ суще/ пан несе/ у свою ту віру,/ і
суще описує./ А волю почавили
усю/ і ото не/ є убозі - йо?/ По ото усе/
і є як Божа озій?
6. Уява як мила,/ по уяві і усі/ ті піднови якісь/ є повік усе./ А як, убозій,/ уява ота псує,/ опутав як/
остюг[37]?
7. Своє/ по волі/ і поваляє,/ а не оте псує,/ яке
Божий./ Яве ота біль,/ яке віра,/ а яке
убозі зло.
8. Доважуй,/ і яке Божий/ у своє те повіє,/ і
урветься яке,/ як боліє усе.
9. Як гожий,/ а по усе/ ото горює/ і описує ото усе,/ як уборе се/ у усю оту волю якусь?
10. Уяви ото усе,/ те по волі,/ а по волі/ і псує те усе ото усе.
11. Ось, повір,/ попідвіє ото усе/ і явить усе те
Божий.
12. По те Божий/ і путь осяє/ по вірі.
10r
2. Як пан усі/ путі має у вірі/ і побере/ по оте
усе,/ а Віда побає зір,/ у уяви оті усі ото поволі і явиться,/ яке Божий/ на
ото усе і є як.
3. У своє оте вірує/ і у уяву оту описує/ є яке
Божий,/ по уяві і путі усі/ свої ото псує,/ поваляє/ і віру./ Ось ото усе/ і є
якесь/ і якось.
4. Дає віра,/ а побажай,/ у попити усі/ і путі уяви є
путь усе./ Є віра/ у Божий,/ а по оте по вірі/ є і яке вижере/ віки усі?
5. Своє те псує/ святе поволі,/ а по волі/ і путі
усі.
6. Ось по невірі/ і питає ся,/ а по вірі/ є путі у
Божий,/ у свої путі волі усі якось./ А
опасає/ ото Божий/ під усе.
7. Як описує/ своє те по волі,/ у усе/ тупо гожий/ і осяє ото усі,/
як гожий,/ путі./ А як убозій,/ у які бо зорі або зло?
8. Святе по вірі,/ повір,/ яве оту волю/ поволі./ А
по волі і віру./ По волі,/ яка є Божий/ і
яка обирає.
9. І у висі те, повір,/ під вірою/ і по вірі,/
упасає/ ту Божу озій/ якось/ повік Божий.
10. Яве святе у горі,/ уяви оті віри/ у опуці усе/ є путі віри,/ а
відає, убозій,/ суте, важай?
11. Одізве[39] ото,
уповаю, під віру/ святе усе,/ у свою ото віру є путі усі як./ А уявою оте обирає?
12. Одізве як Божий/ і як Божий/ у своє оте описує,/ і є
своя ото віра.
10v
1. Що є Божий і яке Божий/ є у піднови, що пан
несе?/ Своє ото усе,/ у яке Божий/ і путає у вірі./
Уяви оті усі якісь/ і дає убозій.
2. А у яке, убозій,/ як Божий/ путь осяює,/ у попиті
увірує?/ Поважай/ святе/ і повік Божий/ є путі усі,/ як Божий.
3. А яке під уяви/ ось оті насіє,/ то поволі/ і волю/
оту усю/ поваляє/ якось.
4. У своє оте по усе ото вірує,/ і під, важай,/ яке
Божий,/ є своє ото пану усе,/ під путане усе/ і є усе оте віра/ як убозій.
5. Під ум/ ось те нині усе/ є яке Божий?/ Святе
псує,/ а своє ото є міра?/ А поваляє/ як Божий/ свої ті посії,/ то усе
6. підважуй,/ а повіряє/ під путі усі/ у своє ото
усе/ і святе, важай?/ А своя та воля/ є по мірі Божій.
7. У свою ту волю/ описує те усе,/ а є по волі понять
усе/ яке Божий?/ А є як, убозій, і попит убий.
[2] по тексту Рукописа: Боже Ора або Ор Божий. Ор - первісне
ім’я власне Отче-Бігу у
космогонічно- світоглядному (ВсеСвіти, Святе) розумінні. Звідси – Ору-сини, Ору-сі, що з часом перейшло у скорочені форми: Ру-сини,
ру-се, Русь сучасні варіанти: Оріяни, Орійці (а не арійці). В подальшому тексті реконструкції
Праві-Словні поняття Вишнього Світу, які зустрічаються по тексту, надаються з
великої літери в будь-якому місці у речені. До таких понять відносяться: Ґа – первісне ім’я Матері-землі, Ма-тера (terra), Ра - первісне ім’я найближчої зірки-світила (пізніще – Сонце), а також Ір (Іріє), Правь, Явь, Нав, також Віди. Відносно первісних Імен, як саме імен власних, якими
користувалися давні знавці ПравоСловного вірування - Орочі, Рахмани,
волхви, Відуни детальніше див. розділ
„Національні Духовни Орієнтири” у „Орійська Ідеологія”
https://www.mykola.com/2015-09-30-16-23-11/2015-09-30-16-24-13/47-oriiska-ideolohiia
або: http://h.ua/story/42750/
https://www.mykola.com/2015-09-30-16-23-11/2015-09-30-16-24-13/47-oriiska-ideolohiia
або: http://h.ua/story/42750/
[3] «кає
ся» - фрагмент з 2-3 графем (К?С), що майже не читаються (можливо, були
змиті, чи „затерті”)
[5]
блок смисл написано із великим відступом від інших у цьому рядку. В
кінці рядка чи написані графеми наче вище і нижче даного рядка, чи то
залишок від якихось інших «змитих»(?)
рядків
[6] дефект сторінки ?
[7] у пуці (пук) - пук чогось, пучок; у розпуці // Пуцята Вышаціч — кіеўскі ваявода // „І пуця яму нямашка.” (Міхась Лынькоў. На чырвоных лядах (Урыўкі з рамана) // „біля кожного ніка є значок ">" - пуцяєш і вперед”- з інтернету.
[12] ! Сторінка з поділеним текстом.
Наданий варіант рядків (в інтернет-версії ілюстративних матеріалів до стор. 1v
зеленого кольору – див. http://or-ch-blog.blogspot.com/ ) - версія реконструкції за
припущенням, що текст сторінки складається з 2-х стовпчиків (лівий і правий, бо
малюнок розділяє рядки на дві частини). Тобто за послідовністю прочитання
рядків не 10, а 20. Подібні сторінки в ілюстративних матеріалах в подальшому
будуть подані також за варіантом рядка з 2-х рівнів, із можливим позначенням у виносках: ! Сторінка з поділеним текстом.
!!! При подачі у вигляді тексту
таких сторінок – кількість рядків, відповідно, подвоюється.
[13] „Як ти мене
видиш некрасную, але я красних із того світа побираю: святителей,
королей, царей, княжат, гетьманов, рицеров, потужних воїнов,..” —Українська література XVII ст.
[14] NB: питання правомірності
застосування поняття ДажБоже (детальніше у «Про метод прочитання та проблемні
питання Рукопису» - варіант сполучення
графем, що багато разів повторюється в тексті – в силу специфіки написання
сполучення певних графем та їх трактування - подібні місця в подальшому тексті
позначені затемненим (жовтим) кольором, особливо зі стор. 85v3)
[15] синоніми слову повія:
„...лярва, лятва, мандрьоха, моргуха..” http://www.dotyk.in.ua/ualove7.htm
[16] Кабала — (від араб. угода, зобов'язання) / гніт,
тяжка залежність / У феодальній Московії 14-18 ст. боргове зобов'язання,
що з 16 ст. укладали в письмовій формі/ у юдаїзмі кабала - знання про будову людини та
світу (Вікіпедія) // Кабала, -ли, ж. Гаданіе по картамъ. Желех. класти кабали. Гадать но картамъ. Желех. Словарь української мови / Б. Грінченко http://www.hrinchenko.com/slovar/znachenie-slova/21708-kabala.html#show_point // город Кабала-Хазар(близ с.Чухур-Кабала, Азербайджан); Гай
Плиний Секунд в "Естественной истории" пишет о Кабалаке -
первенствующем городе в Албании, укрепленном городе. Птолемей (I-II вв.) в
"Географическом руководстве" пишет о Хабале. Кабала до 464 г. была столицей
Кавказской Албании, после чего столица была перенесена в Партов (Барду).
[17] ! Сторінка з поділеним текстом (варіант поділеного прочитання - починаючи з 8 рядка). У перших 7 рядках малюнок
поділяє текст на 3-4 фрагменти – чередування тексту курсивом, відповідно, означені ці „поділення”.
[19] Сторінка, де текст поділено малюнком! Курсивом подані частини тексту,
що відокремлені малюнком (подібне – і в подальшому).
[20] Про сакральне значення космізму
Віз детальніше див. розділ
„Національні Духовни Орієнтири” у „Орійська Ідеологія” http://store.kassiopeya.com/product_info.php?currency=RUB&products_id=507 або http://h.ua/story/42750/
[24] „сонник Побоїще
тлумачення сну про побоїще” // Цецорське побоїще // Книга о побоїщі
Мамая. Українська література XIV - XVI ст.
[25] Кеба, -би, ж. = кебета. Нема кеби зробить. / Кебета, -ти, ж. Дарованіе, умѣніе, способность. Ех, як би
то!.. Та що й казать! Кебети не маю. Словарь української
мови Б. Грінченко
[26] ! Сторінка з текстом, що поділено малюнком - текст подано за варіантом, який має 2-х рівневий вигляд.
[28] пуп’янок, пуцівок „Зразу нижче порога Сурського — невеликий острівок Пуцівка..” Дніпрові пороги Д.І. Яворницький // „на лівому березі Дніпра поряд з річкою-старицею Пуцівка.” Власівська селищна рада // Пуц – дружній жарт зі знайомими. Пуцівка – прочухан. Словничок батяра // „За це я одного разу дістав сильну “пуцівку” від д-ра Гукевича.” Спогади Михайло Голинський // Пуцува´ти - ретельно чистити.
[31] репане мужло, «мурло ти репане», „..на
тих прочан некультурних, на їхню вбогую прощу, на репане їх життя, без
віри у бога і чорта. ставали ми на котурни..” (Анатоль
Німченко)
[32] з відступом записано
[33] !?! Питання: з якого рядка йде розділення тексту через
малюнок – можливі варіанти і до рядка 12
[34] у правому куті внизу сторінки 8v – не зрозумілий напис з 3-4
„графем”, мало схожих на графеми Рукопису.
[35] ! Сторінка з можливим поділенням тексту ( за змістом – швидше було написано
як єдині рядки зі своїм смисловим поділенням)
[36] інший варіант: ”Ото
соколів/ по волі се/ і є путі віри?”
[37] Остюг(?), Остюк, 1) в рослин (arista), тонкий, загострений, інколи колючий або перистий
відросток на верхівці або спинці нижньої квіткової луски або (рідше) колосової
луски в багатьох злаків. (ОСТЬ — жен. резкая грань, острый бугорок на кости;
| щетинистый усик на плевеле каждого зерна колосовых растений.)
[39] Перша графема - незрозумілий
варіант графеми, що, здається, зустрічається лише 10r/11,12; 19r/5-5; 20r/5-5.
Сторінки 11r -20v
11r
1. Ото під волю/ де повабили,/ і опече ся./ Під це
усікає Божий/ пуще усе,/ а піднє се-/ ото повикуси/ під уяви ось ті усі.
2. Удава путі уяви якісь,/ а своє як віра усе/ та під
усе/ як Божий -/ ось оте упасає?/ Суто уповиється -/ то є по волі,/ яка і є Божий.
3. Свої ото усі/ по волі/ путі усі,/ у які вірує/ і у
суть усе описує,/ є по уяві ото усе,/ а укоює[1],
убозій,/ побажай,/ як Божий/ коник.
4. Яке по волі/ псує,/ то псує/ якось/ і яке є Божий.
5. Ото по волі/ і є під віру,/ а під віру/ як-то усе/
і підпущає се/ як
Божий./ І питаю се,/ як усі по уяві кола є як Божий?
6. Уяв кола,/ як і де усе/ є у уяви оті волею,/ а,
побажай,/ усе те по вірі,/ як би зорі/ є по уяві якось,/ і путі усі/ дає,/ як
Божий?
7. Святе описує,/ а має то по волі/ путі усі/ якось?
11v
1. [2] Що є воля,
яку по віку усе/ підпущає се,/
а під віру якесь/ своє ото усе?/ (Під волю/ пуще бере,/ яке і бий усе.)
2. Під волю/ якось/ і попит усе/ підпутує се,/ як
Божий/ є як би зіль./ (Ось те і псує,/ яке убозій/ копає усе.)
3. Уяви оті і повір`я/ якісь/ є тупе усе,/ ото і
описує,/ яке бере/ у своє те поки./ (Уяви ті усі:/ по волі якесь і якось.)
4. Свої ті повір`я/ по малу у волю унурює/ і псує те усе,/ як псує/ і своє те
усе./ (Путав,/
ото і понесе/ оте оний.)
5. ( [3] Кука [4])/ Диво се якесь/ своє оте нанесе/ у святе/ і
повіряє/ якось/ куксою./ (У путі вірує,/ а під усе бере зло.)
6. Ось по невірі/ та під уяви/ яка віра/ путана ся/ і
діє по волі як.
12 – відсутня
13r
1. Ота віра під віру/ має ще посії?/ Під волю якесь/
своє ще посіє/ і підволе/ віще по вірі,/ яке є сущі посії,/ у купу злу.
2. Як поваляє/ по волі,/ яке мали/ під те по усе,/ ось і кабала/ під
усе,/ ось те і описую./ Своє ото/ насіє,/ як Божий,/ і дає/
усе.
3. Дає/ усе,/ як по вірі,/ під Божий,/ а уява нині не
дає/ суть віри,/ повір,/ ось оту під усе,/ і усе те описує/ у ті посії,/ як горе.
4. Своє як посіє,/ ось ото і посії/ є уяви оті і
повір’я.
5. Під віру вікову/ підсіє/ оті підсії./ Ті по волі/
кущі посіє/ і свої ще посії./ Уяви ото по волі/ у пуці волі якоїсь.
6. Ото по горю/ як віра/ і як Божий,/ і святе поваляє/ у мить по усе,/ у уяви ті
повір’я,/ і, важай,/ у попит усе/ як.
7. Як описує/ своє те усе/ по волі/ якось,/ своє те
несе/ і як/ волю якусь?/ Ум то по вірі/ і оковує
Божий?
8. Під уяви описує,/ а своє те описує/ і оту віру
псує/ у те на нить
усю./ А удає,/ явить пан усе,/ як Божий?
9. Вилікує усе/ і піднесе,/ по волі/ як можий/ ось у
ту волю усю?/ У уяви ті по болі/ і є
кабала якось.
10. Диво оті посії/ то описує,/ має те у віру і віре
усе.
13v
1. То є Ява ДажБожа,/ а по оте і, важай,/ і Яву оту опасає
те повік./ Уява ота волі/ уяву оту псує,/ а уява і путає Віду.
2. Уява твоя,/ своя та воля,/ повіє у кабалу/ і яве ото поволі / пуще волі/ повите усе.
3. Своє те упасая,/ світ віку/ упасає?/ Уяву оту
псує/ і путі віку усі.
4. Молоді/ по нас/ яви ту Віду,/ яви Божий,/ яви і ті підсії/
свої на те усе.
5. Своє утішає/ як і Божий?
6. [5]Оце воля, як Божий,/ і воліє пуще усе/ під волю
якусь./ А маєте усе/ під віру,/ своє ото
усікая,/ як ДажБожі віки.
7. Як убозій/ уяву ту булу/ описує?/ Своє те, повір,
усе/ яке описує./ Твоє те усе, а як
Божий/ підвій.
8. Уява ота і псує/ яке Божий,/ ось яка, убозій,/
суть волі./ Яве ті посії/ і уяви ті волі
як?/ Як усе ото Божий?
9. Ото по оті муки/ яве оту біль/ і потаврує/ усе та біль./ Ось/ повії/ оті і оголює,/ а під уяви/ і свої путі усі.
10. Ось/ волі/ посії/ ті, пане, усі/ є тупа віра/ і
кабала.
14r
1. Що повіє як Божий,/ повіщує воля,/ а
підважуй/ яке Божий,/ як, убозій?
2. Уяви суть нині се,/ де уяву зужий/ і повіє те?/
Світ упаси,/ якого/ яве та воля!
3. Ось яку Божий/ волю посіє,/ а те по уяві рає,/
яке Божий/ у волі воліє?
4. Гоє по те по горю/ ту уяву,/ але/ під усе,/ яке Божий/ і яка
віра віку ся.
5. Своє те по волі, / яке обирає,/ як біль і яве/,
своє ото і влове.
6. Ось по волі/ є у уяві зорі,/ у уяву ту вірує/ і,
уповає, у вірі/ має
путь се.
7. Яве оте по уму/ яке, убозій,/ попит се.
8. Диво під усе/ і цяця по волі/ під віру,/ а пан
вірує,/ усе те Божий/ дає?
9. [6]Диво якесь/ і повіє якось,/ уява ота і оповиє
якась./ Своє ото упасає, то і важай у дусі?/ Під уяву ото і є усе якусь.
10. Свої ото повір’я/ по віку,/ під уяви ото усі/ і
помикає ся,/ як воля укоси укосе./ Уява
та і псує укоси.
11. Як повіє ті посії,/ де по волі/ укосе/ піднє усе,/
яке бере/ у своє ото усе?/ Ось те нині
усе тасує?
12. Уява нині є Ний[7]?/ А
пан усе/ те нове оре/ і понесе/ ото посії ті усі./ І повіє як би лихо.
13. Дивак Божий,/ посії/ ті описує/ та псує/ ось те
нове якесь.
14v
1. Щек[8] се
погожий -/ ось
це є вік, убозій?/ Уяви оті усі підсіє якісь,/ ось ще по вірі/ як Божий/ ту
волю / усікає, убозій.
2. Явить по горю,/ як псує оті підсії./ Уява ота /
псує,/ питає ся?/ Уява ота псує ото усе,/ оповило/ яке Божий.
3. Ось описує якось,/ як Божий/ по путі усе./ Ось та
суть є Божий,/ як усе ото описує?/ Ось те і псує те усе якось.
4. Ось оті усі описи,/ то під уяву/ усі ті підсії./
Під уяви та під віру/ ось ото усе/ як барви якісь -/ якось уяви оті усе укидає[9].
5. Уява та є під усе,/ яке є Божий?/ У уяву ту
повіряє/ по те усе/ і своє ото псує,/ і яке Божий,/ і путає віру/ уява ота усю.
6. Своє/ ото усе/ і повіє те усе,/ опутає усе./ Повіє
ті посії,/ а якісь і укосе якось./ У попит усе/ і кописка[10]/ їй?
7. Яве ось те під усе,/ повіє/ ото усе,/ косою як/
усі/ віки усікая,/ а вітія опише./ Уяви ті описує,/ які підсіє/ як горе якесь.
8. Повіє/ те під віру/ як Божий./ А явить підвої
якісь / як Божий?/ Яка воля, як ДажБоже як би у зло?
9. Якось/ то і посіє/ путі волі, як зіль./ Як попит єси.
15r
2. Уяві оте повіряє,/ своя то по вірі/ і воля се./ Явить
миру/ під усе/ ту волю усю.
3. Своє те Божий -/ своє/ оте/ і упасає/ ото/ усе/
якось./ А як Божий/ по волі/ путає усе?
4. Удає по не Божий,/ а повіє як Божий/ і опалює,/ удає воля/ путь Божий/ добула?
5. Свої ото посії/ оре/ під віру/ і путі усі./ А як Божий/ путає усе/ якось?
6. Як посії/ твої/ те Божий/ і покосе./ Удає Божий/ у уяву ту набуде?
7. Як Божий,/ під те Божий/ і путає усе./ Підвої/ ті нові/ путає усе.
8. Під уяви путі усі/ у оту волю то Божий і дає./ Як, убозій,/ є путі волі се?
9. Випитує убозій,/ а світ Божий/ і повідає./ Має як Божий,/ у поталу[12] і дає усе.
10. Усипає убозій,/ а попутно усе/ і уявить під усе./ А де Божа озій,/ як воля покидає?
11. Явить Божий,/ яве оте Божий/ поле,/ де сіє./ А повіряє/ і по вірі відає де?
12. Своє ото міряє/ під вірою./ Ото по нову і оре/
посії?/ А путає Божий/ і підюжуй[13]?
13. Ось те підумалює/ як віру,/ під нині се/ і путає
ся/ у яке убозій./ І де те усе/ є під
віру/ і є під уяви ото усе?
14. Уяви оті по уяві/ то описує,/ а поваляє/ як
Божий,/ і пута обирає./ І є усе ото
воля,/ як віра/ кому у зло?
15. Своє оте/ по вірі/ побажай,/ а псує/ та воля/ кебу[14] ту
усю.
15v
1. Що є вірі мірою,/ у миру під усе/ і поважай,/ а як
ото побий/ уяви ще по вірі якісь?
3. У путі вірує,/ як Божий/ світ віри,/ і явить
невірою/ у уяви ті Божий.
4. Які, важай,/ і повіє то усе,/ а під волю своє отсіє/ у святе повіки.
5. Уяви оті повір’я,/ повір,/ і є повір’я,/ а суте по
вірі/ путі усі/ дає.
6. Святе пану се/ повите усе/ і є то Божий./ Уяви оті/
і упасає/ Ор Божий.
7. Не уяви усі/ повижере,/ під уяви/ діє/ по усе/ і ідеї/ описує/ у оту
міру/ влади.
8. Ось ото по вірі,/ повір,/ і воля,/ важай,/ у уяви
оті усі/ є під волю,/ як Божий.
9.
У уяви оті по
волі випитує волю,/ а по волі/ помалу/ і повиє якось,/ те убий.
10. Де вірує,/ по вірі/ є путі, важай,/ і путі усі/ у
світ Божий.
11. А де воля,/ важай,/ є по невірі,/ по волі/ як
Божій/ і путі усі.
12. Як Божий/ є путі віри,/ по волі/ і є по вірі.
16r
1. Що є у Яві понову якось/ і своє що пан сіє,/ є у
дусі то Божий./ А віщу псує як віру,/ усе псує/ і яке Божий/ якось./ По вірі/ вирве зло.
2. Усе описує та описує,/ уява утілює усю/ ту волю/
під віру/ у уяви які се?/ Витіви якісь/ свої се./ Уява нині дає віру якусь.
3. Усікає віру/ під не болі,/ а уява та псує,/ своє
усе те, важай,/ а повіє те усе/ у суть ДажБожу?
5. Ото повіряє,/ а по вірі/ і подає/ усе/ тупе,/ під уяви путає усе./ Віще
псує,/ ото/ усе/ і отсіє.
6. Уяве під Божий/ якось те усе?/ А уява нині надає/
є яке нині нове/ як/ Божий?/
Як є ото уявою Божий?
7. Як Божий/ кабалу посіє/ якось ту усю?/ Де/ посії?/
Де/ Божий/ оковує у біль/ світ се?
8. Під уяву оті і посії,/ ось/ як, убозій./ І сіє/ те
усе/ під уяви якось./ Яве оту волю/ як Божий.
9. Удає Божий -/ ось ото і Божий?
10. Ото віри віра,/ як було усе, є кабалою?/ Вищі
посії оце повале,/ у суще повіє нице усе/ і явить біль.
11. Дива то описує,/ своя та воля/ повита уся,/ уява
та упасає/ путі усі/ і посії/ ті упасає.
12. Якось/ у пові/ те упасає/ під путі усі,/ а під оте
під усе/ і під уяви/ ото появиться як?
13. У своє/ тупе вірує/ і у кола/ якісь/ підносе.
16v
1.
Що у порі
гожій/ і яве ото по вірі,/
а по що повале,/ по що пану се?/ Дає/ ще повинити ся.
2.
Ось оте,
повір,/ ось/ те усе/ повії ті і псує. / Своє/ те/ по уму путає віру,/ а під
віру і усе.
3.
Ось те і
псує/ якось/ повії
усі,/ своє оте усе,/ а по усе ті посії/ твої підняти.
4.
Як по волі/
попутає віки усі,/ а пуще віку/ повіє оту волю/ у кабалу?
5.
Ось ото і
описую,/ описую ото усе/ і повіряю./ По волі/ ось оте описую,/ яке і убий.
6.
Удає віру,/ а
по те горе/ і уяви утаює усе,/ по те горе/ і є по волі/ яке ДажБожа озій.
7.
Що повіє,
питаюся?/ Посії, що посіє,/ є свої ото посії,/ попечене усе/ у дусі.
8.
Яке Божий/ і
поваляє./ Ось як Божий/ попутає усе,/
святе і поборе/ по вірі,/ під волі уяви.
9.
Яке під усе/
явить Божий?/ Яве те Божий/ поволі/ по вірі/ путі віри/ ото усі/ і по муки усі.
10. Світ псує/ і упасає якось./ Ось те і описує/ у
попит усе./ Має ото убозій/ путі віри,/ а путає ся.
11. Уяву ту усю ото Божий/ по те псує/ і дає Божий.
12. Як Божий/ ось те усе/ є уява ота у вірі/ повіки
уся.
13. Диво те обирає,/ а уява говоре о горі.
17r
1. [17]Оце під
уяву як усе,/ яке бере бо зло,/ у
усе, яке обере,/ і повіє зло/ у явища усі якісь,/ у суще віку/ повіє ще./ Уяву
оту описує,/ як віку се/ велику путь усе.
2. Усе, яке бо зирю,/ і погоїться./ У уяви ті під усе/ своє як бере,/ у путь
уяв якось,/ як віру/ у уяви оті по волі,/ своє, як пута уяв,/ і викидає.
3. Помалу/ вірує/ і описує/ у своє як/ би зло/ уяви ті віри/ і,
повір,/ у уяви ті повіє зло.
4. [18]Ото повіє онде/ під волю/ свою ту воля./ Сваре/ у волі Божий/
і вище усе як зло./
А дає уява зло/ у сущі посії,/ ось що є
убозі зіль.
5. Ось пан то описує/ путі усі:/ по вірі/ і під
віру,/ а упущає віру/ і є пуще біль якось./ Яке
ДажБоже/ є опутане
се у своє якесь?
6. Ото під уяви/ своє це/ і повіє,/ своя та пану
віра/ і поняте на усе.
7. Ті піднови/ у своє те описує,/ по волі як під усе/ і у тіні що
описує./ Як піднє/ вище по вірі якось?
8. Як попсує/ яке усе пан бере,/ де побере/ істи[19]
посії?
9. Дивися,/ у попит уяв/ уява,/ яка буде,/ по усе ще і поб`є зло.
10. Яке бере і понабере,/ як піднє віри,/ і дає
убозій/ усю злу
волю.
11. Уява ота по волі/ у пута бере,/ а явить Божий/ поволі,/ яка гожа озій.
12. Ось по віки/ усі/ і повіє ота уява зла.
17v
1. Що повік воля/ по вірі ця упасає -/ віщує се як
Божий,/ а яве кабалу якусь.
2. Ось піну несе/ і тінь невіри,/ опутав у кабалу./
Явить воля/ вік Божий,/ явить і біль.
3. Воля, як у гузі[20]
зло,/ у вік Божий/ явить біль,/ а вилікує Божий:/ оповиє путь волі/ у миле волі.
4. То повіряє/ оце по волі,/ а упущає волю/ і волю поневолює,/ уяви ті нині
несе?
5. Оспівали/ по волі,/ яку волю пан несе,/ ото і
поваляє,/ як обере/ путь ся.
6. Винить Віду/ і віру,/ а є уяві то Божий./ А у
горі/ у уяві ото Божий яке?
7. Діє у вірі/ по те нині се,/ що вижирає/ пан віру./ А відає
де/ Божий?
8. Своє те нині усе,/ ту по вірі/ волю,/ якось/ і повилікує Божий/ у
дусі.
9. Ось поневолює/ під волю/ і тупа воля,/ по волі ото
Божій,/ є волею?
10. Висотує віру,/ а явить невіру./ У уяві те горе,/ уяви ті волі,/ яка
вижирає і гоє зло.
11. Своя та пана уява/ своє те і вижирає/ і путає
неволю/ по волі.
12. У висі/ і по висі/ то не Божий,/ а попутне усе/ є волі/ по вірі.
13. Ось та невіра/ по болі/ і поваляє/ путі волі,/ по те і віру/
підневолює.
14. Вольові/ оре/ уяви ті нині волі,/ повіє які Божий/ і явить
неволю/ оту/ по вірі усю.
15. Усе по вірі/ путає се/ і по нині те усе/ по нову/ у уяви оті віри/ є
уяви оті неволі.
16. Уяву ту поневолює/ поволі,/ уява та неволі/ і
опутає волю./ Уява ота поневолі і яве зло.
17. Своє, убозій,/ де бере/ піднє,/ як волю,/ у своє ще побажай/ і путі горя.
18. Уяви оті віри/ є пану невіра/ у волі,/ а по волі,/
як віра/ падає,/ є
у вірі нині надія?
19. Як убозій/ понесе/ своє, важай,/ у путі віри,/ по
волі і повіє зло.
20. Ось те нині усе/ і яве ті нині усі/ поневір’я,/
поволі/ під уяви/ у вік Божий.
21. Вабило/ під невіру,/ під волю у вірі?/ У вірі/ під
напити усі/ і упущена віра,/ як Божий.
22. Світ на нині/ яке бере,/ понесе/ те на невіру,/
понині воля/ є путі нині усі/ і путає усе.
23. По те нині усе/ уяви ті невіри/ побирає,/ уяви ті нові і є
зло.
18r
1. [21] Що кара ДажБожа якась,/ як бере віку нице/ і усе вибирає/ ось те по малу,/ а яке обирає/ і угоє
зло/ у попит се?/ Уму путь горя/ є кабалою.
2. Уява ота підмалює/ і світ по волі,/ і посії ті
посіє,/ уяву ту побалує/ як Божий/ якось?/ А
по волі/ і укаже озій?
3. Своє те по вірі,/ повір./ По птасі/ увірує пан се/ у світ по волі/ якось?/ Ось ото і побере зло.
4. Повиоре,/ потаврує/ і втне віру -/ усе те поволі/
явить убозій.
5. Оте повір’я:/ під віру/ путає Божий, -/ у путі волі/ і
уполювали/ по уяві
зло.
6. Усе описує те по вірі,/ як ДажБожу/ усю оту волю/ у попити усі,/ а яке
обирає/ і яке бере,/ як боліє?
7. Уяву під віру/ і під Божий/ путає усе,/ під волю
якусь/ і ковиляє якось./ У яку волю яке
Божий?
8. Світ по вірі/ є путь волі./ Волю гукає усе,/ а яве ту біль
якось./ І як уборе се?
9. По волі/ попутає біль,/ а у уяви ті під болі/ є по
усе тобі ліки?
10. Як бере/ під віру/ своє те по волі,/ і воля ся є як Божий?
11. У диві оте побажай/ оповить по усе,/ у попит волі/
і повирує/ зло.
12. Ось і поб’є зір,/ а путі малює,/ як Божий,/ і світ описує/ у
путі усі.
13. У горі/
під Божий/ путі бере/ і є путі болі./ А уява ту біль/ як боре?
18v
1. Ото воля яка/ під віру,/ ось оте і під усі/ уяви
оті по кабалі./ Копає буле,/ копсає[23]/ ось
оте як зіль.
2. І свині нині дає/ віру/ уявою Божий,/ а під се й/ уява та під усе./ Світ
описує,/ а свої ті описи/ дає у зло.
3. Віра під усе/ світ осяє,/ а світ осяє/ по те і
упасе./ Світ під усе/ своє тобі зло?
4. Своє ото упасає,/ а є своя туга усе,/ і світ описує,/
а усе те по уяві,/ усі кола,/ які бере.
5. Ось і уповає на надію,/ ось те і опася,/ а свале/
ті посії,/ свої ото по волі,/ як Боже Ор/ угоє зло?
6. Свята віра, повір,/ яве оті посії/ і свої ті нині
надії/ посіє,/ де/ убере/ ось те горе.
7. Ось по волі / як віра/ повіє і яка,/ своє те умале/ як Божий,/ свою ту
волю,/ як горе/ якесь.
8. Ото мало волі/ під/ і опущав усе,/ а як бере
віру,/ у куксі[24]/ є суті міра,/ і усе тобі
зло.
9. Уява та, повір,/ своє ото псує./ Своє те псує/ і
ось ота воля,/ як уява та уся/ якась.
10. Ось твоє,/ яке під усе/ як би зирю,/ уся та воля/ і
оковує зло[25].
19r
1. І що повіряє,/ своє як описує/ і святе під усе/
якось ото описує,/ у своє ото і описує/ світ усе,/ як Божий/ є кописка[26] ся.
2. Як під усе/ по вірі/ є усі/ оті опуси,/ по волі/
якісь оті описи/ і є повір’я якісь,/ які Божий/ якось/ ото усе/ дає/ і погоє усе.
3. Відає по невірі,/ а під усе/ є ото як Божий,/ по волі/ як віра/ є ось
та уся.
4. Світ віри бере,/ як Божий/ є у попит се,/ і під
усе/ є те по горю?
5. Уяви оті посіє/ і ото описує/ у своє те усе,/ яке
Божий/ додає[27].
6. Усе під віру,/ а під усе,/ як Божий/ уявити у суті
описує/ і є яке гожим.
7. Досвіт,/ уповає,/ ті усі/ пута убере,/ а кумира/ побий/ у яке горе?
8. У вірі/ повіряє/ як би то усе,/ і яке було/
повіряє,/ і у яке вірили/ під усе?
9. Своє ото, повір,/ якесь./ Ковиряє/ ось/ ото по усе
та описує/ є під яке Божий.
10. А як Божий/ потаврує,/ по волі/ і усе те повіряє,/
повір якось.
11. Своє оте описує,/ у своє ловке усе/ по волі якесь,/ а питає усе як.
12. Усе те, повір,/ по вірі є,/ яке є Божий/ і яке
Божий воліє.
13. А у Віді уявою путі віри/ у суті і повіряє. [28]
19v
1. Що у уяві побажай/ і є путі віри,/ а по що пан відає,/ у уяві що понесе
і що усе то описує?
2. Свою/ ту/ описує/ тупу волю,/ а удає віру,/ у своє
те поведе,/ а ступає усе/ у які обриви зла?
3. Уява ота нині усе/ повале яке є Божий,/ у своє те
поведе,/ усе ото вела/ як у Божу озій?
4. Ось і отупіє,/ і попутає усе,/ своє ото і малює,/ як Божий,/ а яке
Божий?
5. Святе по усе/ своє оте псує,/ як Божий/ у квіті усе/ є своє оте.
6. Ось повіє усе/ те по вірі,/ а путі волі/ повипитує
усі/ де?
7. Усе по уяві оре,/ а, побажай,/ і путає віру.
8. У оті висі/ ото понесе/ своє,/ яке по волі,/ і
своє те упаде/ у окови злі.
9. Ось, повір,/ у уяви ті усі/ повиорює/ усю оту волю/ і поволі/ явить се,
у яке і як вірує.
10. Як гожий,/ а повиорює/ яке гожий,/ у свої ті уяви і рає/ усе,/ а уяви ті і побий.
11. Святу волю,/ яка у горі,/ має ту по вірі,/ а як
Божий/ є у путі віри,/ і гоїте
бо зло.
12. Витіпає/ і явить по муки під усе,/ яке Божий/ мурує/ уявити Божий,/ як ґазду.
13. Ось нині де/ є суть по волі/ і має ото усе,/ усе оте віри/ у суті
бери/ і є усе оте по вірі/ і усе ото Божий.
20r
1. Те, яке по віку сіє,/ оповіщає се/ пан нас,/ є
своє ото по волі/ і своя ота уява нині усе,/ яке по мірі/ і погожуй.
2. Пугає як/ нас,/ і питає нас,/ а є по уяві ота воля/ у віку Боже
Ора?/ Своє ото по усе/ путає уявою як усе,/ і по уму охаює по усе.
3. У світі нині усе,/ уповає,/ є повік Божий/ під ум,/ у своє по усе/ є пану
се,/ а є ото по нову кабалою,/ як бере біль.
4. Уяви по волі/ і є воля ота нині уся,/ у умі оту волю і понесе.
5. Що по уму путає се,/ уповає, то є уяви у Божий,/ а
нище се понині юний/ уяви, що понесе/ і під Віди у Божий додає[30].
6. Уповаю на надії/ уяви ті по вірі,/ а свята воля/ і понині се,/ як
Божий/ по усе./ Поважай/ яке Божий.
7. Уяви по уяві є,/ а лає під вік,/ як Божий/ по уяві
ото оновлює,/ і по волі,/ яке малює/ і підмалює,/ є у уяві ото Божий.
8. Де по уяві як убозій/ є по нову,/ і оре /понову/
як/ усе?
9. Оці по уяві канони дає/ під ум якось,/ у святе, по
нас,/ своє те понесе/ і у своє упущає се/ по уяві ту волю якусь.
10. Уяви по
уяві Божий/ і по мірі/
у диво як усе, що по уму
є як Божий,/ є пану оте є уява якась./ По уяві ото усе,/ як описує/ оті висі.
11. Як повік/ своє оте наново якось,/ ось те посіє/ і
своє/ ото і піднесе?/ А як побажай,/ по волі і микає ся?
12. Під „мужай”/ по нову якось/ і уяви оті пана усі?/ Уяви ото по усе оті
описує,/ а своє ото нині усе,/ як Божий,/ у око обирає.
13. У уяві побажай/ і повирує/ по миру понині усе,/ а оте і
понесе.
20v
1. Це Боже дає і бере,/ мою утому гоє,/ а під усе ще
уяву чи уяву пана се/ вище упасає./ І у своє ще усе/ повіє ліки усі,/ у мощу
усю якось/ пуще се.
2. Доводи/ ось ті, важай,/ понамалює,/ а поваляє/ і поважай/ по напити
се?/ Уяви ото голі/
є по волі,/ по муки
Божий/ і яве ото усе.
3. Уяви ті посіє/ і підіме те поволі/ під волю,/ попутає се/ свої оті усі/
посії,/ ота воля під усе/ у святі посії.
4. Під уяву/ вірує/ у Божий,/ а під волю/ є яке
Божий?
5. Ото під волю/ і цю воля повале,/ уявити віру/ під
мале/ є під ум дія,/ оце під уяви яке посіє./ Уяви оті по усе/ і попущає се/
якось.
6. Як увижає озій/ і є, уповає, путь се?/ А як обирає/ понову путь усе,/
під уяви діє/ і понову дає?/ Пугає,/ а оре путі Божий.
7.
Під уяви
путає ся,/ під уяви/ і питає ся,/ яке Божий,/ а піднови усі/ ото несе/ де?/ У диві Божий?
8. Під бузой/ по уяві і рає болі усе,/ а під уяву/
бере/ по усе,/ яке Божий/ кидає.
9. Ось то описує/ те нове/ як/ усе,/ а по уяві/ і
питає ся?/ А поваляє,/ під яке/ своє/ ото усе,/ охаює сурово?
10. Під уяви ті Божий/ по уму опутає се,/ а поваляє,/
яке/ Божий/ псує,/ по вірі не оте усе?
11. Уява та, важай,/ понесе/ пуще волю/ і поморе
усе.
[1] => {укоїти}
[2] ! Сторінка з поділеним текстом (за змістом – поданий текст поділено не на стовпчики, хоча
відокремлені з права висловлювання швидше є певні уточнення (пояснення) до
думок у кожному рядку, що написано зліва від „стеблини-поділення”). Отже, припущення: лівий стовпчик можна вважати єдиним текстом, а з права (курсив) – пояснення, які не уявляють
собою окремого тексту і водночас не дуже співпадають із змістом – тому ці части
рядків взяти у дужки ( ).
[4] кука, кукса, куксить и пр. см. кука. — II. кулак , кукиш, кукса кулак , блр. кука кулак ,
др. русск., цслав. куконосъ горбоносый , болг. кука крюк, костыль , сербохорв.
ку̏ка крюк , словен. skučiti гнуть , в. луж., н. луж. kokula изгиб, крюк .
Родственно лит. kaũkas шишка, нарыв ,… (словарь Фасмера)
[7] Ний (зап.-слав) или Вий (вост.-слав.) -
бог навьего подземного мира и посмертный судья Древняя религия Славян /
„Небесный Бог-Покровитель
Морей и Океанов.- Бог Ний всегда изображался с Священным
трезубцем в своей правой руке” http://wiki.radosvet.net/index.php?title=%D0%9D%D0%B8%D0%B9
[8] „Одне із сукупності змістів імен
Щек і Хорив - це сторони світу: Щек - «щезати», напрямок, де
сонце щезає” http://presscenter.ukrinform.ua/view.php?links=4942
//„...два імені, Щек і Мелтей, означають те
саме – “змій” http://wek.kiev.ua/uk/%D0%A9%D0%B5%D0%BA
[9] або інший варіант останнього
речення: „Під уяви та під віру/ у Сотіс/ і як бере вік се -/ якісь уяви оті усе
укидає.” – більше див. Ілюстративний
матеріал реконструкції сторінки 14v ЧК. (Щодо питання
багатомірності тексту Рукопису) .
[10]
кописка, копистка - палка якою колись мішали білизну при виварюванні
,– лопатка з дерева для розмішування
чого-небудь при приготуванні страв , / прізвище / Кописка - селище (Kopiska , Gmina Baranów (powiat grodziski) // „А КОПИСКА та е КАПУСКА - кисело
зеле с ориз”
[12] З'їдання, приниження // Лихоліття, лихо, біда..
(?водночас - санскр. potala,
potalaka, pautalaka), в буддийской мифологии название рая, где обитают
Авалокитешвара и Тара // Дворец Потала
(тиб. : པོ་ཏ་ལ, кит. 布达拉宫) в городе Лхаса в Тибете — царский дворец и
буддийский храмовый комплекс.)
[13]
підштовхувати, підштовхнути, попідштовхувати, підюжувати, підюдити..
[14] "мати
кебету до ..." у смислі "мати хист до..." , Мати кебету
– бути розсудливим, мислячим. (Тлумачний словник ua_etymology: кебета ); „ще
треба мати кебу вміти
порозумітися” або „треба мати
в голові кебу” / прізвище /
[15] ?? Проблемні місця Рукопису (15v/2-1) –незрозуміла перша графема (щось подібне ще див. 17r/4-1)
[16] Останній рядок уступу, що написано з відступом
(посередині) – подібно як і на стор. 1r (!), 8r,
9r,
[19] „Во пустини, во яскини, а треба всім знати. Що то Бога іста Марія Пречиста.” // „Ісус Христу Богу істу” - Стародавні українські колядки Коляди. – Жовква: Печатня ОО. Василіян, 1925. - 80 с. //« Та поки я відслужив, батько помер, а він тепер говорить, що я мав служити тільки за різи, а істо мав батько віддати... // Старий Яромир Синюта дав сина на десять літ служити за істо, не за різи...” - Яке було істо? - Тридцять кун. - відповів смерд” Антін Лотоцький. Княжа слава http://exlibris.org.ua/kslava/ks21.html
[20] гуз - гузно (гуза
"нижний конец снопа; зад, гузка у птиц", гузно "зад
(животного)", гузло "нижняя часть снопа", укр. гуз, блр. гуз,
болг. гъз ).
[23] ко́псати — копа́ти, сапати // копсати
— зп. гл. сп. бити; СЛОВНИК ТАЄМНОЇ МОВИ УКРАЇНСЬКИХ ЛІРНИКІВ ТА ШАПОВАЛІВ
[24] Кукса (з
первісного кук се – схоже анг. cook як не тільки „кухар”, гол. kok – до
цього і кок, як певний варіант зачіски , що має фалічну ознаку) и, ж. Залишок покаліченої або
ампутованої руки, ноги, пальців. – звідси, схоже, і кукиш (кука - кулак, сжатая ладонь. , кулак с пропуском под
указательным большего пальца, непристойное движение.
[26] Копистка, -ки, ж. 1) Веселка, деревянная лопатка для мѣшаніи тѣста.
2) Лопаточка. http://hrinchenko.com/slovar/znachenie-slova/23968-kopystka.html
[28] або інший
варіант: „А відає у уяві путі
віри/ і суте повіряє.”
21r - 30v
31r - 40v
Немає коментарів:
Дописати коментар